Szlovéniai kirándulás

Ebben az évben is részesei lehettünk a Határtalanul programnak.

A projekt keretében június 7-től 10-ig Szlovéniába utazhattunk.

Az első nap korán reggel indultunk Vonyarcvashegyről és először a Muravidéken kirándultunk. Később felkerestük a hármashatár-követ, ahol megláthattuk Magyarország legnyugatibb pontját. A délután folyamán Mariborba látogattunk, itt megcsodáltuk a Drávát és környékét, valamint a várost. Utána berendezkedtünk a szállásra, ami a BIT Center Hotel Ljubljana nevet viselte. A napot egy kiadós pizzázással zártuk.

A második napot egy svédasztalos reggelivel indítottuk, majd az ukanci katonatemetőt látogattuk meg, ahol megemlékeztünk hazánk háborús veszteségeiről. Megcsodáltuk a Bohini tavat és hamarosan elértük egy népszerű fürdővárosba  Bledbe. Sétáltunk a tó körül, majd a Vintgar-szurdok lenyűgöző látványa fogadott minket. Ezt tartotta mindenki az egyik legjobb élménynek. Ezen a napon már nem volt több program, este a szállodában pihenhettünk.

A harmadik napon megtekintettük a Predjama várat, amely egy 123 méter magas sziklafal közepére épült. Utána a Postonjai-cseppkőbarlangban kis vasutazhattunk és sétálhattunk a több millió év alatt létrejövő  lélegzetelállító cseppkövek között. Aznap még a fővárosban sétálgattunk és megnéztünk a „szlovén Akropolisznak” becézett várat. Itt egy meglepetés felvonózásnak a részesei lehettünk. A szállásra este érkeztünk meg, majd egy újabb pizza elfogyasztásával mindenki nyugovóra tért.

A negyedik és egyben utolsó napon a hazafele vezető úton, megnéztük Ptuj várát és a lendvai várat. Hazafelé útközben megálltunk Göntérházán egy fotóra a Szoknyás haranglábnál. Este mindenki nagyszerű élményekkel tele ért haza.

Köszönjük a tanárainknak Radóné Karácsonyi Enikő osztályfőnöknek, Vígh Márta és Bujtorné Nagy Juditnak, hogy elvittek bennünket erre a tartalmas kirándulásra.

Szeretnénk még köszönetet mondani az iskolánkat fenntartó Nagykanizsai Tankerületi Központnak, valamint a vonyarcvashegyi és a balatongyöröki önkormányzatnak továbbá az iskola alapítványának a támogatásért.